onsdag 2. mars 2011

در هم شکستن توان بسیج و از کار انداختن ماشین سرکوب حکومت بدون انجام تظاهرات!

ایده‌ای در رابطه با تداوم اعتراضات مردمی از طرف برخی‌ هموطنان در فضای مجازی مطرح شده. عصاره این ایده، اعتراضات روزانه در نقاط مرکزی شهرها در ساعت پنج بعد از ظها و ساعت ۹ شب در محله‌ها هست. در این رابطه فکری به نظرم رسید

 خیلی‌ از مردم طبیعتا در مسیر کار یا خرید روزانه حدود ساعت ۵ در نقات مرکزی شهرها تردد می‌کنن.
مردم معترض هم می‌تونن حدود همین ساعت برای "خرید" به این مناطق برن. در صورتی‌ که جو پلیسی‌ حاکم نبود می‌تونن شعار بدن و اعتراض کنن، و در صورتی‌ هم که حکومت در اونجا نیرو مستقر کرده بود، ردّ بشن برن تا یا در یه نقطه دیگه امکان اعتراض رو پیدا کنن، و یا در بدترین حالت برگردن خونه و فرداش دوباره امتحان کنن.
مساله جالبی‌ که اتفاق میافته اینه که حکومت دیگه نمیدونه که کی‌ قراره تظاهراتی انجام بشه و دچار سر در گمی خواهد شد. این بزرگترین پیروزی استراتژیک برای جنبش خواهد بود چرا که حکومت توان بسیج نیرو رو از دست خواهد داد و دیگه نخواهد تونست از دو هفته قبل از یک تظاهرات میدون‌های شهر رو به دژی‌های نظامی تبدیل کنه!
 شب‌ها ساعت ۹ هم خیلی‌ خیلی‌ پیشنهاد خوبیه، چون حد اقلش اینه که خواب رو از مزدوران حکومت میگیره و شبها هم در استرس و نگرانی خواهند بود. این شیوه میتونه ظرف یکی‌ دو هفته حکومت و مزدورانش رو دیوونه کنه و نفسشون رو بگیره.
جالبش اینه که تمام این ضربه ها میتونه به حکومت بخوره، در عین حالی‌ که حتا یک تظاهرات هم اتفاق نیفته و هزینه و ریسکی‌ هم برای مردم نداشته باشه! چرا که مردم فقط در صورتی‌ تظاهرات خواهند کرد که حکومت گاردش رو پایین گرفته باشه و یا از سردرگمی و انتظار و آماده باش هر روزه و بسیج مداوم و بی‌ ثمر دچار استیصال شده باشه.
مساله کلیدی اینجا اینه که در رابطه با این اعتراضات روزانه، اطلاع رسانی وسیع انجام بشه، تا هم مردم، و هم حکومت از این آکسیون مطلع بشن. در این صورت حکومت هر جا که جمعیت زیادی در حال تردد باشن دچار اضطراب و نگرانی خواهد شد، حتا اگه این جمعیت به طور اتفاقی‌ در حدود ساعت ۵ در مناطق مرکزی شهر در حال انجام کارهای روزانه خودشون باشن!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar